Skip to main content

Tri ambicije šestogodišnjeg dečaka- autobiografija Dijega Rivere

 


„Prva moja želja bila je da postanem inženjer. Ustvari, svi iz mog grada Gvanahuata su me već zvali „inženjer“ jer sam voleo mehaničke igračke. Voleo sam da stojim na peronu železničke stanice i posmatram vozove koji su dolazili i odlazili. Posle nekog vremena stekao sam tamo prijatelje, radnike sa železnice, koji su me vodili na kraće vožnje lokomotivom, dozvoljavajući mi da pritiskam sirenu. Sa ovih putovanja vraćao sam se kući uzbuđen sa planovima za budućnost.


Moja druga želja bila je da postanem ljubavnik jedne prelepe devojke koja se zvala Virginia Mena.

Moja treća ambicija bila je da me prihvati grupa lokalnih žena kojima sam se divio. Te žene su bile prostitutke I opsluživale su rudare Gvanahuata. Rudari su im plaćali u zlatu I srebru, koje su trošile na prelepu garderobu. Često su bile umešane u tuče koje su se nerertko završavale ubistvom, ostajavljajući im ožiljke od usne do uva.

Moje prve dve ambicije nisu se nikada ostvarile. Ali do mog smrtnog časa ja nikada neću zaboraviti te kurtizane. Postao sam njihov ljubimac a one moja ljubav.”

"Dream on...", Dijego Rivera (naslikao je sebe kao dečaka i svoju buduću ženu Fridu Kalu)

Comments